måndag 21 maj 2012

Äntligen kontakt!

Äntligen har jag fått igång internet och kontakt med yttervärlden.
Några dagar har gått sedan jag kom ner till Bangkok men mycket har jag fått gjort...
Första natten bodde jag hos Moew i slummen. Ett rum med madrass på golvet och en fläkt. Tackar Gudarna som uppfann sömntabletten! Jag beundrar Moa som bodde där i ett par veckor, så tuff är inte jag!

På väg till skytrain träffade jag på ett par (tusen!) rödskjortor. Vägarna var avstängda utanför Isetan och det satt folk, låg folk, dansade och sjöng folk överallt. Karnevalstämning!




Hela den femfiliga vägen är barrikaderad.
Tänkte lägga ut en filmsnutt men det verkar fungera sämre. Kanske kommer en senare.

Idag har jag och Annika på projektet "Hang-on-Hangers" varit på ett tvålprojekt i slummen som drivs av en Australiensare (tror jag det var), Där mötte en annan svenska upp, Desiree, som numera är bosatt i Bangkok. Jag köpte fina handgjorda pappersboxar. 



Efter lunch bröt vi upp och jag gjorde uppdrag "Pantip Plaza" och försökte leta upp en skrivare. Efter ett antal timmar och hänvisningar uppåt, nedåt, höger, vänster så visar det sig att skrivaren är billigare att köpa hemma! suck...

Dagen avslutas med hämtmat från indiern nere i hörnet och ett avsnitt av 30 grader i februari.

Tack Annika & Desiree för en trevlig förmiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar